Asiakasreferenssi: Flinkenberg

Flinkenberg on vuonna 1921 perustettu tekniseen kauppaan erikoistunut suomalainen perheyritys, jonka markkina-alueeseen kuuluvat Suomen lisäksi Ruotsi ja Baltian maat. Flinkenbergin liiketoiminta koostuu teollisuustuotteiden varastoinnista, jakelusta sekä jatkojalostuksesta. Vuonna 2023 Flinkenbergin liikevaihto oli 66 miljoonaa euroa.

Flinkenbergin Valkeakoskella sijaitseva teräspalvelukeskus on keskittynyt teräslevyjen myyntiin, esikäsittelyyn ja jatkojalostukseen. FredSe on vastannut teräspalvelukeskuksessa sijaitsevan MicroStep-plasma-vesileikkausyhdistelmäkoneen huollosta ja kunnossapidosta heti perustamisestaan asti eli vuodesta 2019.

Teräspalvelukeskuksen tuotantopäällikkö Tuomas Aaltonen kertoo, että toimivan vuosihuollon lisäksi heille on tärkeää, että yllättävät rikot saadaan hoidettua kuntoon nopeasti.

”Meillä leikkaavat koneet ovat kohtuullisen kriittisiä. Jos kone on rikki, se aiheuttaa ongelmia toimitusvarmuudessa ja tuotannossa osien läpimenossa. Toimitusaikojen piteneminen taas voi pahimmillaan johtaa kauppojen menettämiseen, ja tietysti se voi heijastua myös maineeseemme toimittajana, koska tavoitteemme on olla luotettava toimija, joka toimittaa osat ajallaan.”

Aaltonen on ollut erityisen tyytyväinen FredSen nopeuteen ja palvelun luotettavuuteen. Huollon vasteajat, vastaaminen huoltopyyntöihin ja tarpeisiin on ollut toimivaa, mitä Aaltonen ei pidä itsestään selvänä.

”FredSen kanssa voi luottaa siihen, että kun ottaa yhteyttä niin tietää, ettei tarvitse kauheasti murehtia. Ongelman saa pois käsistä helpolla ja nopeasti, jolloin voi keskittyä muuhun tekemiseen, eikä ongelmien ratkomiseen ja tulipalojen sammutteluun kulu turhaan aikaa.”

Apu paikalle jopa saman päivän aikana

Aaltonen kertoo, että FredSe on vastannut yhteydenottoihin nopeasti: yleensä FredSeltä on saanut vastauksen heti saman päivän aikana. Parhaassa tapauksessa huoltomieskin on saatu paikalle jo samana päivänä.

Vikojen etsintää on tehty onnistuneesti myös etäyhteyden kautta, ja joskus rikkinäinen kone on saatu väliaikaisesti korjattua etäyhteyden kautta siten, että toimintakatkokset on saatu minimoitua. Huolto käy sujuvasti, kun huoltomiehellä on jo paikalle saapuessaan aavistus vian luonteesta.

”Kunnossapidossa tärkeintä on luotettavuus, vasteaika ja ammattitaito. Tämä kaikki on FredSellä hyvällä tasolla.”

Tuomas Aaltonen, Flinkenberg
Siirry takaisin sivun alkuun